Editor fined for ‘insulting’ Erdoğan, TV group and daily fined for reporting

Pro-Freedom and Solidarity Party (ÖDP) leftist daily Birgün chief editor Barış İnce is fined 7500 TL for “insulting” President Recep Tayyip Erdoğan about reports on corruption allegations of the process known as December 17-25.” The Istanbul Second Court of First Instance sentenced the journalist today by the Penal Code amendment 125 for insulting an individual.

Barış İnce’ye Erdoğan’dan 7500 lira ceza daha!

Meanwhile, pro-Hizmet Samanyolu News Group is sentenced to a total of 118.000 TL over their various reporting on Mehmet Görmez’s (President of Religious Affairs, the state’s official religion authority) one million TL worth car. The state has argued the car assigned to Görmez was one third of the claimed price but then it was documented otherwise and the subject was discussed in detail by politicians. The Supreme Board of Radio and Television (RTÜK) ignored the proof on the car’s actual price and fined the news group over a number of news stories.

RTÜK’ten Samanyolu’na ‘milyonluk Mercedes’ cezası!

Pro-Hizmet daily Zaman will pay 10.000 TL to Erdoğan for a story featuring the tweets of “Fuat Avni” the social media deep throat which is providing insider information from the government. According to the related tweets, the government would commit bloody crimes and blame them on Hizmet. Erdoğan’s lawyers have asked 100.000 TL  as compensation but the Ankara 26th Court of First Instance said 10.000 TL is sufficient.

fuatavni’nin tweet’lerini haberleştiren Zaman, Erdoğan’a 10 bin lira tazminat ödeyecek

Advertisements