Hizmet TV and radios removed from TURKSAT sattelite

Samanyolu TV Europe, Mehtap TV, Samanyolu Haber, Yumurcak TV, MC TV, Dünya TV, Tuna Shopping TV, Irmak TV, Samanyolu TV Turkey, MC EU, Ebru TV, Samanyolu Africa, Samanyolu Haber Radio, Burç FM, Radyo Mehtap, Dünya Radyo, Radyo Berfin, Radyo Cihan are no longer broadcasted on TURKSAT.

Hizmet Movement’s blog wrote: “The broadcast of the TV channels and radio stations were removed from the state-owned Turkish Satellite Communications Company (Türksat) infrastructure in a government-backed decision as of 12 a.m. Saturday.”

Samanyolu becomes latest victim of gov’t crackdown on critical media

Legal action is taken against the decision as Today’s Zaman reported: “An Ankara administrative court has asked the state-owned Turkish Satellite Communications Company (Türksat) to submit a defense for dropping a total of 13 TV and radio channels including Samanyolu TV, Mehtap TV, S Haber and Radio Cihan that are critical of the ruling Justice and Development Party (AK Party).”

Court demands TÜRKSAT’s defense over ban on critical channels

Press organizations slam Türksat TV platforms after removal of 7 TV channels

It is also claimed that 600 people may lose their jobs due to this decision and the Samanyolu TV administrators sold the Samanyolu Broadcasting Group building in Ankara at $6.5 million.

Advertisements